onsdag 30 december 2015

Nåja.

Den där hostan som jag brukade ha hela vintrarna de första åren med ME, den som gjorde att jag fick sova halvsittande i  soffan, den har jag igen. Och sover inte så värst. Tar alla medikamenter och inhalatorer som finns och ändå gurglar det i bröstet. Är faktiskt löjligt sjuk, det trodde jag inte i början av hostan, så olyckligtvis har jag nog hunnit smitta ner halva släkten, för först idag bröt det ut på allvar. Influensa? Avslutar därför året med ett ynkligt "förlåt" till alla smittade.

Så noll kraft till årsresuméer. Och nyårspartajandet får nog va, det med.
Ses 2016! Ett år av forskningsgenombrott, förvaltningsrättsvinster, försäkringskasseomsvängningar och flyktingstöd. Det sista borde ha kommit först, men fullt så osjälvisk är jag visst inte. Synd.

7 kommentarer:

  1. Dessutom ett år med fyra allitterationer i önskelistan! Respekt!

    SvaraRadera
  2. Dessutom ett år med fyra allitterationer i önskelistan! Respekt!

    SvaraRadera
  3. Häck väck med hosta och fram för framgångssagor på F! Gott nytt år!
    /Cecilia

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Kan du ha Twar också? Man kan ta prover på vårdcentralen men de svaren är svårtydliga. Det finns en man, Gunnar Sandberg, i Askersund som är expert på Twar. Han är en pensionerad läkare. CC Medical heter hans mottagning som han har ihop med frun (som också är läkare). Jag har också ME, men blev liiite bättre efter Twarbehandlingen. Värt att testa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fått en rätt omfattande twarbehandling, undrar om det inte var efter hans protokoll. Det var en hel hoper andra mediciner i kombination med doxycyklin. Efter det hade jag inte djävulshostan på ett par år och de banliga andningsproblemen blev en aning bättre. Antar att man kan få twar flera gånger, men det kan ju lika gärna vara något annat den här gången.

      Radera