onsdag 2 december 2015

Så mycket bättre

Eller ja, nåja. Men:
  • Kan borsta tänderna varje dag.
  • Kan duscha 2 ggr/vecka
  • Kan ta en sväng med kometen och möta barnen vid tåget eller till och med hämta på fritids ett par gånger i veckan.
  • Har under loppet av en dryg månad, och i femminuterspass med timtal av vila emellan och med assistans av Maken (som tyckte att jag inte fick göra allt det roliga själv), reglat upp och målat en loftsäng till dottern. Somliga kanske skulle prioritera tex hygien före snickrande, men att få vara lite kreativ och göra nåt som ger påtagligt resultat är värt hundra duschar för mig!
  • Har kunnat träffa lite släkt och vänner och sitta med vid matbordet.
Inget av det här kunde jag i våras, så äntligen är jag någorlunda återställd efter arbetsträningen, det enda som inte är tillbaka är att jag inte kan gå så långt.
 
Nästa steg då? Funderar på om lite försiktig sjukgymnastik/mediyoga kunde vara nåt. Tänk om jag tål att börja röra mig lite?
Jag såg en liten informationsfilm med Lucinda Bateman, välkänd ME-läkare/forskare, och hon förklarar bland annat lite om hur man kan tänka vid träning och för att minska dekonditioneringen som självklart blir effekten av att ligga ner i åratal.
Är så himla sugen på att börja med nåt litet och det enda som hindrar mig från att sätta igång på stört är att vår Rut ska komma i eftermiddag och all min energi kommer att gå åt till att plocka undan så hon kommer åt att städa. Men i morgon kanske det kan bli till exempel hela perrinprogrammet eller fem minuters yoga.

4 kommentarer:

  1. Jag blev glad när jag läste att du inte kan börja din träning direkt eftersom "Rut" kommer. Kanske borde du ta det lite lugnt nu när du äntligen börjar må lite bättre, jag vet ju hur lätt det är att bara rusa iväg :-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det verkligen!
      Idag blev det ingen träning eftersom jag var post-rut-slut och fick göra två utryckningar till barnens skola, först för att hämta sjuk dotter, sedan för att hämta frisk son. Är iaf väldigt nöjd med att jag inte försökte genomföra nån träning ovanpå det! Men kanske i morgon?

      Radera
  2. Härlig läsning bästa Sara!! Skynda långsamt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att se att du inte är alldeles bortblåst! Hoppas allt är bra!

      Radera