söndag 20 december 2015

Seriös julspelskrasch

Det var nog på gång redan innan. Jag har gjort mycket mer än jag tålt hela veckan och det borde jag ha insett när jag redan på måndagen sydde lite för mycket på en julklapp till systerdottern (men handsömnad halvliggande i en fåtölj borde väl inte vara nån fara?) och var riktigt dålig på tisdagen och gjorde en liten utflykt med mamma till Ica (jag på kometen och hon per pied), på torsdagen låg jag nedbäddad och försökte skriva ett blogginlägg om de galna turerna kring utlämnandet av material från PACE-studien, men fick inte till något, och på fredagen var det alltså julspel i skolan och dottern var tidernas finaste får (rent objektivt, som ni förstår). Det låter ju inte som så vansinnigt mycket! 
Nej, det var nog inte julspelets fel utan mitt, som inte vilade bättre i förväg. Julspelet var jättefint och deras musiklärare borde få medalj (alla musiklärare borde få tapperhetsmedalj för de jobbar fullkomligt ihjäl sig varenda december!) men efter en timme med först fika och sedan julspel, var jag rejält svettig och kunde knappt ta mig till bilen. Och sedan dess ligger jag mest. 
Så ska väl inte julstöket gå till?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar