söndag 13 december 2015

Skitsur. Faktiskt.

Idag är det Lucia.
Sov bort hela morgonen och resten av dan har jag bara blivit surare och surare, delvis för att jag känner mig stressad av att vi måste vara klassföräldrar och ordna lussefika, men ännu mer för att jag har svårt att hålla rätt på fakta/vad jag sagt och både datorn och telefonen trilskas när jag vill dubbelkolla så det blir rätt. Och den teknikstressen kan jag över huvud taget inte hantera. Och jag blir stressad och sur när jag får saker påtvingade och jag skäms över att jag inte kan hålla nåt i huvudet, för det kunde jag förr, och jag blir extra sur när saker som jag inte uppfattar har med min sjukdom, eller ens med mig att göra, skylls på den, för allt ont i vardagen beror inte på ME, utan ibland har jag rätt också. Men känner mig ful och dum och misslyckad.
 
Och så vill jag gå på julbord. Sist jag gjorde det var för sex år sen med jobbet jag hade då.
Och jag skulle vilja kunna delta i luciafiranden.
Och jag vill gå på julkonsert.
Och jag vill kunna åka och köpa ett fint tyg till kuddarna i sonens myshörna.
Och jag vill kunna åka och köpa julklappar.
Och jag vill gå på glöggparty hos nån eller arrangera ett själv.
Och jag vill klä upp mig och ha höga klackar och mingla.
Och så vill jag ha en inkomst, det är så knäckande att inte känna att jag kan fatta några ekonomiska beslut och det gör mig så snål på allt och jag vill inte vara snål.
Och så gruvar jag mig redan för att orka julafton. Det gör ju saken bättre. Not.
 
Här hade jag tänkt lägga in när Robert Gustavsson och Lena Ph har luciatåg, men min dumma dator lyckades inte få upp youtube, så ni får leta rätt på den själva.
Faktiskt.
 

10 kommentarer:

  1. En jättekram till dig! Jag vill va frisk och rädda världen, och så vill jag också kunna gå omkring i höga klackar. Helst samtidigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har jättebra glamourräddavärldennaglar: tomterött med glitter. Alltid något!

      Radera
  2. Det är så mycket man kommer på att man saknar så här i julfest- och glöggparty-tider. Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Och som alltid så går saknaden i vågor.
      Kram <3

      Radera
  3. Jag vill också. Särskilt julbord. Har gjort det också som sjuk men det kostar lite för mycket på alla konton. Inklusive fetmakontot. Fast det brukar jag förlänga mer än de andra.
    Ansvara för lussefika, hjälp så jobbigt! :-( Grattis till att det är över. Och suck och pust över resten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! I slutänden var det såklart maken som fick gå på luciatåget i skolan och handla o duka fixa ihop med de andra klassföräldrarna, jag förberedde bara ett par kaffetermosar som han tog med till skolan. Och sen var jag knappt sur för att jag inte kan åka dit o fika ens. För jag har faktiskt gjort det så det räcker ändå!

      Radera