söndag 17 januari 2016

Lite allmän längtan

Det är helt löjligt vilken hosta jag har!
Nu har jag suttit och sovit i soffan i ...ja, sen det började i mellandagarna och jag är inte människa att räkna ut hur många veckor det är. Nu har jag börjat kunna andas riktigt bra, jämförelsevis, och saker och ting har börjat släppa, så det tar nog bara några dagar till så kan jag ligga ner. Gissa om jag längtar!
 
Till råga på eländet går förkylningen (ja, jag kallar den det, för ingen av oss har haft feber eller nämnvärt ont i kroppen) runt i familjen på andra eller tredje varvet, tror jag. Så jag längtar efter att alla ska vara friska och krya och att det ska bli lite vardag igen.
 
Och så längtar jag efter tulpaner. Och februarisol.  Och en redig semla.
 
En glädjande sak som jag inte behöver längta efter, är att få rätt i förvaltningsrätten i mitt sjukpenningsärende från hösten 2014, för det brevet damp ner härom dagen. Så nu längtar jag bara efter att få rätt i de andra ärendena, helst subito.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar