torsdag 11 februari 2016

Bloggfasta

Jag har skrivit två längre inlägg på sistone för att det kändes så inspirerande och kul att skriva om viktiga saker. Vara lite driven och agitera en smula.

Men jag tål inte att göra så. Härom sisten låg jag och skrev utan att kunna bryta i två timmar och det fick konsekvenser.
Om jag kommer på nåt viktigt kanske jag bara ska säga till nån på RME: Här är nåt jag kom på ... och sen släppa det. Inte ha dåligt samvete för att jag inte klarar att engagera mig just nu. Jag vill hellre kunna gå. Men också för att det känns så egoistiskt att lägga kraft på en strid mellan olika forskargrupper bara för att det får mig att tända till.

Jag behöver skapa bra barndomsminnen för mina barn. Jag måste ha lite kul med min man som faktiskt är den kulaste prick jag vet.
Så under fastan ska jag försöka lägga om till ett kontrollerat liv där min impulsivitet och kortslutning. ska hållas i schack.
Nu under fastan ska jag lära mig ett nytt sätt att tänka med pacing. Vi får väl se hur det går.

För att orka det lägger jag bloggen i träda,  till i påsk.  Möjligen med en i god tid inplanerad uppdatering.
Vi ses!

1 kommentar:

  1. Det är inte så lätt att tänka på pacingen när man får bra idéer men det låter som du har bra strategier på gång. Ta hand om dig. Kram

    SvaraRadera