måndag 22 februari 2016

Note to self om slott och muntrationer

Bryter bloggfastan tillfälligt för att jag behöver formulera något för mig: Jag ska inte vara i stimmiga miljöer. För det går inte.
I julklapp gav jag maken (och mig själv) en slottsvistelse med mordgåta ihop med goda vänner. I fredags var det dags. Tog det oerhört lugnt flera dagar innan, planerade minsta detalj som dusch, matlagning och pejsade noga.
Kom till slottet (måste bara inflika att jag är som gjord för att bo på slott, det är som att jag känner mig totalt hemma på en gång och det där med stensalar och riddarrustningar är det hemtrevligaste jag kan tänka mig) och låg och vilade på rummet varvat med piffning. Klockan sex var det dags för en liten fördrink och morddramat började. Och det var jätteroligt. Klockan sju var det middag och då var jag förbi av trötthet och var tvungen att gå och lägga mig. Riktigt böltrött. Låg och frös och eländade. Klockan nio kom maken med middag på en bricka och sen sov jag.

Låter det som antiklimax och misslyckat? Inte egentligen: jag hade jättekul medan jag var med, det fanns en skön säng (i ett väldigt fult rum) där jag kunde krascha och nästa morgon fick jag nutellasmörgås. Löjligt gott. (Hotellfrukostar är det näst bästa jag vet, tätt efter min familj.) Och så var jag så glad att de andra hade kul och var uppe halva natten. Så det var så himla värt det.

Slutsats: Jag ska inte gå på restaurang, för där finns det inga sovrum. Jag ska bara bo på slott (och bättre hotell, ifall det kniper).
 ...och hur jag mår idag? Låt oss tala om nåt roligare!

6 kommentarer:

  1. Låter som en jättetrevlig kväll om man nu orkar. Tråkigt att du inte orkade men härligt att du ändå fick vara med på ditt sätt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag fick så jag var nöjd ändå. Det var inte så himla skoj just när jag var tvungen att gå och lägga mig, det medges, men det var mest att jag var så övertrött att jag inte orkade hantera det. Idag är jag skitsjuk men glad, det är en bättre kombo!

      Radera
  2. Jag trivs nog bättre i en välhållen herrgård. Eller ett litet slott kanske. Stensalar låter kallt. Och vår lilla lägenhet har ju den fördelen att den håller 23-25 grader året om. Note to self.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De hade varmt. Och eldstäder som man kunde gå in i, ifall man skulle vilja.

      Radera
  3. Jag älskar slott också!!!! Vill bo i ett i Skottland!��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa! Eller på ett mindre kallt och fuktigt ställe ...

      Radera