måndag 1 februari 2016

Tillbaks i soffan

En hel vecka trodde jag att helveteshostan gett med sig och jag flyttade upp i sängen utan att fördärva vare sig min eller nån annans sömn. (Vi är ju alltsomoftast ganska många som sover där: maken, minst ett barn och två katter förutom jag.)
Men under eftermiddagen har jag legat och visslat och pipit i luftrören och det var en ren lättnad att få luft igen när jag smällt i mig tre inhalatorer och en brustablett med andningsjox. Och av nån anledning har jag ont i kroppen, armarna är tunga som bly och lymkörtlarna ömmar.
 
Analysen börjar genast:vad har jag gjort, har det blivit för mycket av något (och ja, det har det ju, jag var på mammografi i måndags, Sköndal i tisdags, tog emot städerskan i onsdags, skrev ett väldigt viktigt brev och åkte till centrum för att posta det i torsdags, vilade i fredags, vilade i lördags och skrev ett ovanligt långt blogginlägg samt hade fullt hus omkring mig även om jag mest låg ner. Och på förmiddagen fastnade jag i husritningsprogrammet floorplanner; vips var klockan två! Och det var då hostan och värken kom. Och jag var plötsligt så slut att jag inte orkade läsa en korta texter på fb.
 
Ja, så nu är jag tillbaks till att sova sittande igen för ett tag framöver. I enrum. Faktiskt rätt trist, men dottern är nöjd, för då blir hon inte ensam på undervåningen.
 
 

2 kommentarer:

  1. Det var ett tufft schema, kanske inte konstigt att kroppen bråkar. Hoppas lungorna slutar bråka snart. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ska ändå till vc, så jag hoppas att degar nån riktigt mirakulös hostmedicin åt mig.
      Kram

      Radera