onsdag 13 april 2016

Drygt dryga tre veckor

Nu har jag hållit på med min AIP-kost i tre veckor drygt och har både vant mig och tröttnat. Det är supertåkigt att äta köttfärslimpa eller kycklingsallad till frukost, jag vill inte ha kött alls på ett par veckor och i synnerhet inte till frukost. Jag vill ha marmeladmackor. Och keso. Och bär med vispgrädde. Och köttfärssås med tomat i - vem fanken hittade på att tomater skulle vara det skadligaste av allt i AIP-sammanhang? Och när jag gjort fish ´n chips till familjen så har jag sörplat på kokt torsk med spenat, hur kul är det liksom? Och vet ni hur dyrt det är med så mycket grönsaker?

Men. 
Den här veckan har jag mått en aning bättre. Fyra dagar i rad. Kunnat ha en liten inplanerad aktivitet varje dag (pejsar noga, är aktiv några minuter - vilar resten av timmen, aktiv igen - vilar resten av timmen) och har till och med kunnat ta kometen fullastad med sparkcyklar till barnens skola och sällskapa hem i vårsolen idag. Och min IBS och magkatarr lyser med sin frånvaro. Så jag fortsätter väl lite till.  

uppdatering nästa dag: JAg mår ju inte alls bättre. Orkar inte sitta upp och orkar inte möta barnen vid tåget, orkar definitivt inte ha en liten inplanerad aktivitet förutom att värma matrester. Så var det med den energin.

2 kommentarer:

  1. Låter faktiskt rätt tråkigt att äta den maten men vad gör man inte i jakten på att må bättre. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är enformigt och kräver kreativitet i köket och det har jag liksom inte kraft till. Men skam den som ger sig. En vecka till ska jag väl greja ... Och en till ...

      Radera