måndag 4 april 2016

God mad å mye mad å mad i rättan tid

Jag är så hungrig!
Att ta bort alla kolhydrater och det mesta fettet ur kosten gör att jag dels blir vrålhungrig efter ett par timmar och dels känner mig helfärdig - värre än vanligt ME-helfärdig. Om det här är en kost som läker autoimmunitet så märks det då inte. Eller så är jag inte autoimmun utan bara allmänt grinig. 

Nu har jag återinfört kaffe på menyn, för jag behöver någon form av pick-me-up, annars blir det för eländigt. och då har jag ändå ätit fantastiskt god mat dagligen. Och vanlig mat smakar godare än nånsin.

Rostbiff med vårprimörer. 
Lammstekstjälknöl med ugnsrostade rotsaker. 
Örtinbakad fläskkarré.
Köttfärslimpa som blir fantastiskt saftig för att jag har i squash, lök, morot och champinjoner i. Caesarsallad. 
Ugnsbakad lax med dill och citron.

Fantastisk mat. Men jag blir mätt efter några tuggor och sen håller jag på att svälta ihjäl för att jag inte står mig till nästa måltid. Så nu får det bli tätare måltider eller om jag kan komma på något snack att ta till mellan målen.

2 kommentarer:

  1. Det låter supergott! Känner igen det där med att bli matt, det är inget kul med extra trötthet. Själv gick jag upp för att ta morgonpiller och äta mackor. Såg en halv chokladkaka och åt den och var sen så trött att jag la mig igen.

    SvaraRadera
  2. Det låter supergott! Känner igen det där med att bli matt, det är inget kul med extra trötthet. Själv gick jag upp för att ta morgonpiller och äta mackor. Såg en halv chokladkaka och åt den och var sen så trött att jag la mig igen.

    SvaraRadera