tisdag 19 april 2016

Konsten att pacingplanera sin födelsedag

Inte.

I morgon fyller jag år och det är inte en sån stor grej i min värld, men jag hade kanske gärna satt av lite tid och kraft för telefonsamtal och kanske en liten minifika. Ungefär så. Men i stället så fick jag först en tid på Sköndal och den tackade jag ja till eftersom det ju inte står neurologbesök som spön i backen här.
Och eftersom jag hade en tid där så tackade jag inte nej när deras eminenta AT föreslog att vi skulle ta tiden efter, liksom när jag ändå var där.
Och först ett par veckor efter de där bokningarna insåg jag att vår RUT kommer och städar också, så det kräver lite förberedelse. Men å andra sidan får jag ju födelsedagsfint, tänkte jag. Jaja.
Och nu ringde rörmokaren och sa att han kan komma klockan halv åtta i morgon bitti och laga vår kökskran som verkligen är förfärligt trasig. Och jag tackade ja, för det är ju toppen att få det fixat och undvika mera vattenskador. 
Men det betyder nog att jag inte precis ska fika i morgon, utom i väntrummet. Och jag lagar ingen god middag, maken får ta hem nåt färdigt som går att äta liggande. Och jag kommer inte att svara på telefon.
Möjligen SMS.
 


2 kommentarer:

  1. Så typiskt att allt måste krocka mem det finns god hämtmat som tur är. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just ja, hämtmat heter det, det var det jag inte kunde komma på :-P

      Radera