onsdag 20 juli 2016

Bloggtorka

Jag har inte skrivit på ett tag för jag har två projekt som är så roliga:
1) Skrapar och ska snart kitta och måla en fönsterbåge. Har visserligen förmerat arbetet genom att även knäcka en av rutorna, men det är ändå ett sånt projekt som tar mer tid än man tror. Särskilt om man kraschar och blir förkyld mitt upp i alltihop.
2) Syr ett överdrag till soffan. Förra året köpte jag en begagnad hörnbäddsoffa till landet, men trots skumtvätt och gnoende så ser den sunkig ut och nu har dessutom katten redan hunnit köpa sönder den här och var. Ett nytt överdrag på Bemz kostar tio gånger mer än soffan kostade, så det är inget alternativ. Men så kom jag på att jag ju köpte en rulle möbeltyg för att klä om dynorna i båten för typ sju år sen (dvs innan jag blev sjuk) och den har ju bara legat sen dess. Och nu funderar vi på att sälja båten och då är det ju strunt samma med dynorna. Så jag syr ett överdrag till soffan i stället och det blir så himla bra! (Hade jag fattat hur man lägger in foton på bloggen hade jag kommit med bildbevis!)


Ja, så all kraft som inte går åt till att leva går till projekten. Och så ska man ju ha namnsdagskalas jämt och samt, så det blir inte mycket bloggat här inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar