torsdag 21 juli 2016

Julibacill

Hela släkten är drabbad av nån nedra sommarförkylning och går och hostar och skräller. Jag med, så trots Alvedon och nässprej har jag inte fått nåt vettigt gjort.
Eller jo, jag har lagat middag på vedspisen för det blev strömavbrott mitt upp i alltihop. Är helt färdig och bäddade ner mig redan kl 20. Ungarna kommer väl in och lägger sig när de blir trötta. Hoppas jag.


Dagens tacksamhet:


Min syster som dammsög hela undervåningen och fick det att låta som om JAG gjort HENNE en tjänst genom att ligga och titta på Teletubbies med ljuvligaste S under tiden.


Det som uppfann nässprej!


Elektricitet. Vad praktiskt det är i värmeböljan! Ja när den levereras som den ska i alla fall.


Min man som jag önskar jag kunde avlasta och göra roliga saker med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar