fredag 1 juli 2016

Skrutt

Det blir aldrig som man tänkt sig.
Till exempel tänkte jag torka av fönsterbrädorna på verandan. Och så tänkte jag äta middag hos pappa och mamma, jag skulle få skjuts fram och tillbaka, mat och dessutom låna symaskinen och sy två sömmar på ett överdrag till kökssoffan, men blev tvungen att ringa återbud. Trist, för jag har nog inte varit hem till dem än i år.
Istället har jag legat och vilat, sovit och mest haft en kudde över huvudet mot alla ljud, men mår inte ett smack bättre för det.
Först förstod jag inte varför jag blivit så extra dålig -jag har ju just skrutit till höger och vänster om att jag är lite extra sommarfrisk, men sen kom jag på att jag ju åkte hem till stan i tisdags och var hemma för att ta emot vår RUT under onsdagen och sen åkte tillbaka till ön på kvällen. Låg och vilade nästan hela dagen igår, men kände mig inte direkt dålig, så jag trodde att jag hade sluppit undan.


Är makalöst trött på den här oberäkneliga sjukdomen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar