onsdag 10 augusti 2016

Ensam hemma

Å, kommer ni ihåg Ensam Hemma och gungstolsbåten? När jag tänker efter hur länge sedan det måste vara den gick på tv så blir jag lite mörkrädd och väntar mig knappt att nån ska komma ihåg den. Det var en bok också, av Gunnel Linde har jag för mig; vi hade den som högläsningsbok härom året efter att jag hittat den i nån gammal låda.


Egentligen var det inte det jag skulle skriva om utan livet som gräsänka nu när maken och barnen är på High Chaparall och leker cowboys. Jag följde inte med eftersom jag dels inte är riktigt bra efter influensan och nackspärren, och dels tänkte passa på och köra en sån där tredagarsfasta igen.
Nu minns jag ju inte om jag mådde bättre eller sämre efter förra gången, men jag tror fortfarande att det är en bra idé om det nu sparkar igång immunförsvaret så där som de säger. Eller förresten! Efter förra gången fick jag ju den här jäkla influensan som jag fortfarande håller på och försöker hosta mig fri från! Men förhoppningsvis var det inte direkt orsakat av fastan, i så fall är jag ju jättedum som försöker igen, och det ska vi väl inte hoppas.


Ja, så jag slurkar på mina teer och buljonger, är djurvakt och har kittat ett fönster, det är väl i stort sett det jag har haft för mig. Jo, och vattnat rabatten.
Det var ju inte så värst mycket att skriva om det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar